Przejdź do głównej zawartości

Klasa VIb

Temat: Życie to ciągłe wybory… O różnych życiowych decyzjach bohaterów powieści.

Na dzisiejszej lekcji będziecie mogli pochwalić się swoimi wyobraźniami. Zadecydujecie o kolejach losu bohaterów.
Wybierzcie jeden z poniższych problemów. Rozpatrując je i zapisując rozwiązania, które wybraliście, musicie wziąć pod uwagę pozytywne i negatywne skutki takiego wyboru.
Czyli na przykład – Ania wyjeżdża na studia – pozytywy to oczywiście możliwość nauki i spełnienia marzeń, ale negatywne skutki tego wyboru to wyrzuty sumienia po pozostawieniu chorej Maryli samej na Zielonym Wzgórzu.

Przykład rozwiązania:
MOŻLIWE ROZWIĄZANIA
1. Ania wyjeżdża na studia, zostawiając Marylę samą. Wartości – ciekawość świata, zaradność.

2. Ania rezygnuje ze stypendium, zostaje z chorą Marylą. Wartości – lojalność, oddanie, troskliwość.

3. Ania wyjeżdża na studia, zabiera Marylę ze sobą, sprzedają Zielone Wzgórze. Wartości  - zaradność, odpowiedzialność za innych.

PROBLEM I – Ania otrzymuje stypendium i może wyjechać na studia, ale umiera Mateusz, a Maryla poważnie zapada na zdrowiu. Co Ania mogła zrobić w tej sytuacji?

PROBLEM II – Maryli i Mateuszowi przysłano przez pomyłkę dziewczynkę zamiast chłopca. Co mogli zrobić w tej sytuacji?

Waszym zadaniem będzie przedstawienie swoich pomysłów i propozycji ich rozwiązań. 

Jako pomoc do tego zadanie podaję Wam skrócony słowniczek wartości. Możecie posłużyć się nim w stworzeniu swoich wypowiedzi. 

troskliwość, miłość, przyjaźń, lojalność, rzetelność, patriotyzm, odwaga, wielkoduszność, wrażliwość, oddanie, współczucie, życzliwość, poczucie odpowiedzialności za innych, przywiązanie, wyrozumiałość, zdrowie, szlachetność, honor, ambicja, przywiązanie, wrażliwość, wdzięczność, szlachetność, uczciwość, sprawiedliwość, wspaniałomyślność, wyrozumiałość, ciekawość świata, cierpliwość, heroizm, gościnność, optymizm, zaradność, wytrwałość, inteligencja, obowiązkowość, szacunek dla drugiego człowieka

Rozwiązane ćwiczenia wyślijcie na mój adres h.hendrysiak@sp153.elodz.edu.pl
Na gotowe zadania czekam do środy (27.05.2020 r.) do godziny 16:00.
Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa Va i Vc

Temat: Wiosna w ogrodzie - ćwiczymy umiejętność czytania ze zrozumieniem. Poniżej znajduje się tekst i pytania do niego. Zapoznajcie się z nim, a następnie rozwiążcie poniższe zadania. Oczywiście zadań nie musicie mi odsyłać. Wiosna w ogrodzie      Owego poranka, gdy niebo się wypogodziło, Mary obudziła się bardzo wcześnie. Słońce wdzierało się do pokoju ukośnymi promieniami przez zamknięte story* i napełniało go taką radością, że dziewczynka wyskoczyła z łóżka i pobiegła do okna. Odsunęła zasłony, otworzyła okno, a świeże, wonne powietrze wpłynęło do pokoju ciepłą falą. Wrzosowisko błękitniało, a świat wyglądał jak zaczarowany. Tu i ówdzie w powietrzu drgały jakieś ledwo dosłyszalne, czarowne tony, jakby setki ptaków nastrajały gardziołka, przygotowując się do rozpoczęcia wiosennego koncertu. Mary wystawiła rękę za okno i trzymała ją chwilę w słońcu. - Jak ciepło! Jak ciepło! – zawołała. – Moje kiełki będą rosnąć i rosnąć, a cebulki i korzenie dopiero teraz zaczną pod zi...

Klasa VIb

Temat: Gdy książka pochłonie nas bez reszty... Zdarza się tak, że zaczynamy coś czytać i nie możemy oderwać wzroku od tekstu. Nasza wyobraźnia przenosi nas wtedy w różne miejsca. Możemy znaleźć się w baśniowym świecie pełnym potworów albo przemierzać morskie głębiny na pokładzie okrętu podwodnego. Towarzyszymy detektywowi w rozwiązywaniu zagadek albo obserwujemy perypetie zakochanych w sobie ludzi. A co jeśli postacie mogłyby "wyjść" z książek i stanąć obok nas? Czy zawsze skończyłoby się to dobrze? Poznamy dzisiaj fragment książki Atramentowe serce autorstwa Cornelii Funke . Jest to pierwsza część trylogii opowiadającej o dwójce bohaterów - dwunastoletniej Meggie i jej ojca Mo. Oboje posiadają moc ożywiania postaci występujących na kartach książek. Ich moc jest powodem wielu niebezpiecznych sytuacji. Autorka tej powieści jest niemiecką pisarką, twórczynią wielu powieści przygodowych i fantasy. Do jej najpopularniejszych powieści należą Król złodziei , Smoczy jeździe...

Kasa Va i Vc

Temat: Jak napisać e-mail? - powtórzenie wiadomości. Obecna sytuacja zmusiła nas do częstego wysyłania maili do nauczycieli. Niby wszystko jest proste. Wpisujemy adres, dodajemy załącznik... Pyk i poszło! A biedny nauczyciel musi się domyślić od kogo jest ta wiadomość, w jakiej sprawie pisze ta osoba i z której klasy jest.  Chciałbym, byśmy sobie dzisiaj przypomnieli tę "trudną" sztukę pisana listu elektronicznego. Zanim rozpoczniemy pisać mail, musimy wpisać adres odbiorcy. Z tym nie mamy zwykle problemu. Schody zaczynają się gdy trzeba wpisać temat wiadomości.  W temacie powinniście zwięźle poinformować odbiorcę, czego będzie dotyczył wasz mail. Jeśli wysyłacie odpowiedzi na zadania możecie napisać Zadania z <data zamieszczenia zadań>  albo Praca domowa z <data zamieszczenia zadań>. Często dostaje wiadomości bez tematu lub w temacie wpisane jest Zadanka xd. Tego typu temat jest nieprawidłowy.  Kolejnym etapem maila jest jego treść....