Przejdź do głównej zawartości

Klasa VIb

Temat: Życie to ciągłe wybory… O różnych życiowych decyzjach bohaterów powieści.

Na dzisiejszej lekcji będziecie mogli pochwalić się swoimi wyobraźniami. Zadecydujecie o kolejach losu bohaterów.
Wybierzcie jeden z poniższych problemów. Rozpatrując je i zapisując rozwiązania, które wybraliście, musicie wziąć pod uwagę pozytywne i negatywne skutki takiego wyboru.
Czyli na przykład – Ania wyjeżdża na studia – pozytywy to oczywiście możliwość nauki i spełnienia marzeń, ale negatywne skutki tego wyboru to wyrzuty sumienia po pozostawieniu chorej Maryli samej na Zielonym Wzgórzu.

Przykład rozwiązania:
MOŻLIWE ROZWIĄZANIA
1. Ania wyjeżdża na studia, zostawiając Marylę samą. Wartości – ciekawość świata, zaradność.

2. Ania rezygnuje ze stypendium, zostaje z chorą Marylą. Wartości – lojalność, oddanie, troskliwość.

3. Ania wyjeżdża na studia, zabiera Marylę ze sobą, sprzedają Zielone Wzgórze. Wartości  - zaradność, odpowiedzialność za innych.

PROBLEM I – Ania otrzymuje stypendium i może wyjechać na studia, ale umiera Mateusz, a Maryla poważnie zapada na zdrowiu. Co Ania mogła zrobić w tej sytuacji?

PROBLEM II – Maryli i Mateuszowi przysłano przez pomyłkę dziewczynkę zamiast chłopca. Co mogli zrobić w tej sytuacji?

Waszym zadaniem będzie przedstawienie swoich pomysłów i propozycji ich rozwiązań. 

Jako pomoc do tego zadanie podaję Wam skrócony słowniczek wartości. Możecie posłużyć się nim w stworzeniu swoich wypowiedzi. 

troskliwość, miłość, przyjaźń, lojalność, rzetelność, patriotyzm, odwaga, wielkoduszność, wrażliwość, oddanie, współczucie, życzliwość, poczucie odpowiedzialności za innych, przywiązanie, wyrozumiałość, zdrowie, szlachetność, honor, ambicja, przywiązanie, wrażliwość, wdzięczność, szlachetność, uczciwość, sprawiedliwość, wspaniałomyślność, wyrozumiałość, ciekawość świata, cierpliwość, heroizm, gościnność, optymizm, zaradność, wytrwałość, inteligencja, obowiązkowość, szacunek dla drugiego człowieka

Rozwiązane ćwiczenia wyślijcie na mój adres h.hendrysiak@sp153.elodz.edu.pl
Na gotowe zadania czekam do środy (27.05.2020 r.) do godziny 16:00.
Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa Va i Vc

Temat: Jak napisać dedykację? Zapewne wiele razy wręczaliście komuś prezent. Do takiego prezentu możemy dołączyć karteczkę, na której napiszemy komu nasz prezent ofiarowujemy. Taką informację nazywamy dedykacją . Możemy ją zamieszczać na specjalnej karteczce przyczepionej do prezentu, jeśli wręczamy komuś książkę, dedykację możemy napisać na pierwszej stronie. Dziś nauczymy się pisać wspomnianą już dedykację. Dobrze napisana dedykacja powinna zawierać następujące informacje: Adresat/adresatka czyli komu ów prezent przekazujemy Warto wspomnieć co jest przedmiotem dedykacji  Z jakiej okazji przekazujesz prezent Autor dedykacji czyli kto napisał dedykację Gdzie i kiedy czyli czas i miejsce powstania dedykacji  Zapoznajcie się jeszcze z informacjami w podręczniku (s. 298), a następnie rozwiążcie poniższe zadania. 1. W podanej dedykacji wskaż jej najważniejsze elementy. Pani Agnieszce  w podziękowaniu za poświęcony czas i pomoc w przygotowaniu ...

Klasa Va i Vc

Temat: Wiosna w ogrodzie - ćwiczymy umiejętność czytania ze zrozumieniem. Poniżej znajduje się tekst i pytania do niego. Zapoznajcie się z nim, a następnie rozwiążcie poniższe zadania. Oczywiście zadań nie musicie mi odsyłać. Wiosna w ogrodzie      Owego poranka, gdy niebo się wypogodziło, Mary obudziła się bardzo wcześnie. Słońce wdzierało się do pokoju ukośnymi promieniami przez zamknięte story* i napełniało go taką radością, że dziewczynka wyskoczyła z łóżka i pobiegła do okna. Odsunęła zasłony, otworzyła okno, a świeże, wonne powietrze wpłynęło do pokoju ciepłą falą. Wrzosowisko błękitniało, a świat wyglądał jak zaczarowany. Tu i ówdzie w powietrzu drgały jakieś ledwo dosłyszalne, czarowne tony, jakby setki ptaków nastrajały gardziołka, przygotowując się do rozpoczęcia wiosennego koncertu. Mary wystawiła rękę za okno i trzymała ją chwilę w słońcu. - Jak ciepło! Jak ciepło! – zawołała. – Moje kiełki będą rosnąć i rosnąć, a cebulki i korzenie dopiero teraz zaczną pod zi...

Kasa Va i Vc

Temat: Jak napisać e-mail? - powtórzenie wiadomości. Obecna sytuacja zmusiła nas do częstego wysyłania maili do nauczycieli. Niby wszystko jest proste. Wpisujemy adres, dodajemy załącznik... Pyk i poszło! A biedny nauczyciel musi się domyślić od kogo jest ta wiadomość, w jakiej sprawie pisze ta osoba i z której klasy jest.  Chciałbym, byśmy sobie dzisiaj przypomnieli tę "trudną" sztukę pisana listu elektronicznego. Zanim rozpoczniemy pisać mail, musimy wpisać adres odbiorcy. Z tym nie mamy zwykle problemu. Schody zaczynają się gdy trzeba wpisać temat wiadomości.  W temacie powinniście zwięźle poinformować odbiorcę, czego będzie dotyczył wasz mail. Jeśli wysyłacie odpowiedzi na zadania możecie napisać Zadania z <data zamieszczenia zadań>  albo Praca domowa z <data zamieszczenia zadań>. Często dostaje wiadomości bez tematu lub w temacie wpisane jest Zadanka xd. Tego typu temat jest nieprawidłowy.  Kolejnym etapem maila jest jego treść....