Przejdź do głównej zawartości

Klasa VIb

Temat: Gdy książka pochłonie nas bez reszty...

Zdarza się tak, że zaczynamy coś czytać i nie możemy oderwać wzroku od tekstu. Nasza wyobraźnia przenosi nas wtedy w różne miejsca. Możemy znaleźć się w baśniowym świecie pełnym potworów albo przemierzać morskie głębiny na pokładzie okrętu podwodnego. Towarzyszymy detektywowi w rozwiązywaniu zagadek albo obserwujemy perypetie zakochanych w sobie ludzi. A co jeśli postacie mogłyby "wyjść" z książek i stanąć obok nas? Czy zawsze skończyłoby się to dobrze?

Poznamy dzisiaj fragment książki Atramentowe serce autorstwa Cornelii Funke. Jest to pierwsza część trylogii opowiadającej o dwójce bohaterów - dwunastoletniej Meggie i jej ojca Mo. Oboje posiadają moc ożywiania postaci występujących na kartach książek. Ich moc jest powodem wielu niebezpiecznych sytuacji.
Autorka tej powieści jest niemiecką pisarką, twórczynią wielu powieści przygodowych i fantasy. Do jej najpopularniejszych powieści należą Król złodziei, Smoczy jeździec i Atramentowe serce.

Zapoznajcie się z tekstem (s. 222 - 224 w podręczniku), a następnie rozwiążcie poniższe zadania.
1. Odpowiedz na pytania.

  • Jaki nastrój panował w domu Mo do chwili, w której bohater zaczął czytać siódmy rozdział książki.
  • Dlaczego bohater został nazwany przeklętym czarownikiem? Odszukaj w tekście fragment, który mówi o jego niezwykłych zdolnościach. 
  • Które sytuacje mogły się wydarzyć naprawdę, a które nie? Uzasadnij swoją odpowiedź.
2. Wyobraź sobie, że jesteś detektywem. Twoim zadaniem będzie odnalezienie mamy Meggie. Przedstaw rezultaty swojego śledztwa. Odwołaj się do informacji zamieszczonych w tekście. 


Odpowiedzi proszę wysyłać mi na maila h.hendrysiak@sp153.elodz.edu.pl
Na odpowiedzi czekam do środy (25.03.2020r.) do godziny 20:00.
Powodzenia!

Chciałbym również zaznaczyć, że nie wszyscy wysyłają mi zadania. Wiem kto odczytał wiadomości wysyłane na Librusie, a mimo to nie poczuwa się do obowiązku rozwiązywania udostępnianych tu ćwiczeń. Po powrocie do szkoły te osoby mogą się niemile zaskoczyć. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa Va i Vc

Temat: Jak napisać dedykację? Zapewne wiele razy wręczaliście komuś prezent. Do takiego prezentu możemy dołączyć karteczkę, na której napiszemy komu nasz prezent ofiarowujemy. Taką informację nazywamy dedykacją . Możemy ją zamieszczać na specjalnej karteczce przyczepionej do prezentu, jeśli wręczamy komuś książkę, dedykację możemy napisać na pierwszej stronie. Dziś nauczymy się pisać wspomnianą już dedykację. Dobrze napisana dedykacja powinna zawierać następujące informacje: Adresat/adresatka czyli komu ów prezent przekazujemy Warto wspomnieć co jest przedmiotem dedykacji  Z jakiej okazji przekazujesz prezent Autor dedykacji czyli kto napisał dedykację Gdzie i kiedy czyli czas i miejsce powstania dedykacji  Zapoznajcie się jeszcze z informacjami w podręczniku (s. 298), a następnie rozwiążcie poniższe zadania. 1. W podanej dedykacji wskaż jej najważniejsze elementy. Pani Agnieszce  w podziękowaniu za poświęcony czas i pomoc w przygotowaniu ...

Kasa Va i Vc

Temat: Jak napisać e-mail? - powtórzenie wiadomości. Obecna sytuacja zmusiła nas do częstego wysyłania maili do nauczycieli. Niby wszystko jest proste. Wpisujemy adres, dodajemy załącznik... Pyk i poszło! A biedny nauczyciel musi się domyślić od kogo jest ta wiadomość, w jakiej sprawie pisze ta osoba i z której klasy jest.  Chciałbym, byśmy sobie dzisiaj przypomnieli tę "trudną" sztukę pisana listu elektronicznego. Zanim rozpoczniemy pisać mail, musimy wpisać adres odbiorcy. Z tym nie mamy zwykle problemu. Schody zaczynają się gdy trzeba wpisać temat wiadomości.  W temacie powinniście zwięźle poinformować odbiorcę, czego będzie dotyczył wasz mail. Jeśli wysyłacie odpowiedzi na zadania możecie napisać Zadania z <data zamieszczenia zadań>  albo Praca domowa z <data zamieszczenia zadań>. Często dostaje wiadomości bez tematu lub w temacie wpisane jest Zadanka xd. Tego typu temat jest nieprawidłowy.  Kolejnym etapem maila jest jego treść....

Klasa Va i Vc

Temat: Czy Marek Osiński mógłby zostać moim przyjacielem? Waszym poprzednim zadaniem było odszukanie w książce informacji na temat Marka Osińskiego. Dziś kontynuujemy ten temat.  Jako, że Waszym zadaniem będzie napisanie charakterystyki głównego bohatera „Czarnych stóp”, stworzymy najpierw notatkę - planu opisu z elementami charakterystyki Marka. Na tej podstawie będziecie mogli sprawnie stworzyć swoją wypowiedź. Do dzieła. Oczywiście to wszystko znajdzie się w Waszych zeszytach. 1. Plan opisu Marka Osińskiego:  a) przedstawienie postaci: Marek Osiński, najmłodszy członek zastępu Czarne Stopy, jego opiekunem był człowiek, nazywany przez harcerzy Brodaczem. b) cechy Marka: (ja podaję Wam trzy, jako przykład, reszta należy do Was 😉 Macie spory wybór, bo to ciekawa postać) 2. Odpowiedzcie samodzielnie na pytanie zawarte w temacie - czy Marek Osiński mógłby zostać moim przyjacielem? Uzasadnij swoje zdanie.  (To zadanie przyda się Wam do napisania ...