Przejdź do głównej zawartości

Klasa Va i Vc

Temat: Czy Marek Osiński mógłby zostać moim przyjacielem?

Waszym poprzednim zadaniem było odszukanie w książce informacji na temat Marka Osińskiego. Dziś kontynuujemy ten temat. 

Jako, że Waszym zadaniem będzie napisanie charakterystyki głównego bohatera „Czarnych stóp”, stworzymy najpierw notatkę - planu opisu z elementami charakterystyki Marka. Na tej podstawie będziecie mogli sprawnie stworzyć swoją wypowiedź. Do dzieła. Oczywiście to wszystko znajdzie się w Waszych zeszytach.

1. Plan opisu Marka Osińskiego: 
a) przedstawienie postaci: Marek Osiński, najmłodszy członek zastępu Czarne Stopy, jego opiekunem był człowiek, nazywany przez harcerzy Brodaczem.
b) cechy Marka: (ja podaję Wam trzy, jako przykład, reszta należy do Was 😉 Macie spory wybór, bo to ciekawa postać)

2. Odpowiedzcie samodzielnie na pytanie zawarte w temacie - czy Marek Osiński mógłby zostać moim przyjacielem? Uzasadnij swoje zdanie. 
(To zadanie przyda się Wam do napisania zakończenia charakterystyki – pamiętacie na pewno, że w zakończeniu powinna pojawić się ocena bohatera)

3. Korzystając z informacji z zadania 1 i 2, stwórz charakterystykę Marka Osińskiego. Poniżej znajduje się przypomnienie informacji na temat charakterystyki. 

Dla przypomnienia 
W charakterystyce uwzględniamy zarówno cechy zewnętrzne (wygląd) jak i wewnętrzne (cechy charakteru, przekonania) postaci. 
Wstęp: (1 akapit)
powinien zawierać przedstawienie postaci: 
→ jak się nazywa, skąd pochodzi, ile ma lat, gdzie mieszka, czym się zajmuje. 
→ Podajemy również tytuł utworu, z którego pochodzi postać literacka (nie zapominamy oczywiście o autorze książki). 
Rozwinięcie: (2 akapit) 
bierzemy pod uwagę wygląd postaci:
→ wzrost, sylwetka, rysy twarzy, włosy, oczy, styl ubioru.
→ Zamieszczamy informacje o charakterze postaci, jej sposobie bycia,
→ zainteresowaniach, wyznawanych przez nią wartościach i jej zachowania się  wobec innych osób.  Podajemy przykłady zachowań lub sytuacji, które są potwierdzeniem
→ wymienionych wcześniej cech. 
Zakończenie: (3 akapit) 
formułujemy opinię na temat prezentowanej osoby. 
Ta wypowiedź będzie oceniana. Pamiętajcie o starannym piśmie, to też ma znaczenie przy ocenie.

Zwracajcie uwagę na akapity (co najmniej 3) ortografię i interpunkcję.

Gotowe zadania wyślijcie na mój adres h.hendrysiak@sp153.elodz.edu.pl
Na zadanie 1 i 2 czekam do wtorku (26.05.2020 r.) do godziny 16:00.
Na zadanie 3 (charakterystyka) czekam do piątku (30.05.2020 r.)
Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa Va i Vc

Temat: Wiosna w ogrodzie - ćwiczymy umiejętność czytania ze zrozumieniem. Poniżej znajduje się tekst i pytania do niego. Zapoznajcie się z nim, a następnie rozwiążcie poniższe zadania. Oczywiście zadań nie musicie mi odsyłać. Wiosna w ogrodzie      Owego poranka, gdy niebo się wypogodziło, Mary obudziła się bardzo wcześnie. Słońce wdzierało się do pokoju ukośnymi promieniami przez zamknięte story* i napełniało go taką radością, że dziewczynka wyskoczyła z łóżka i pobiegła do okna. Odsunęła zasłony, otworzyła okno, a świeże, wonne powietrze wpłynęło do pokoju ciepłą falą. Wrzosowisko błękitniało, a świat wyglądał jak zaczarowany. Tu i ówdzie w powietrzu drgały jakieś ledwo dosłyszalne, czarowne tony, jakby setki ptaków nastrajały gardziołka, przygotowując się do rozpoczęcia wiosennego koncertu. Mary wystawiła rękę za okno i trzymała ją chwilę w słońcu. - Jak ciepło! Jak ciepło! – zawołała. – Moje kiełki będą rosnąć i rosnąć, a cebulki i korzenie dopiero teraz zaczną pod zi...

Klasa VIb

Temat: Gdy książka pochłonie nas bez reszty... Zdarza się tak, że zaczynamy coś czytać i nie możemy oderwać wzroku od tekstu. Nasza wyobraźnia przenosi nas wtedy w różne miejsca. Możemy znaleźć się w baśniowym świecie pełnym potworów albo przemierzać morskie głębiny na pokładzie okrętu podwodnego. Towarzyszymy detektywowi w rozwiązywaniu zagadek albo obserwujemy perypetie zakochanych w sobie ludzi. A co jeśli postacie mogłyby "wyjść" z książek i stanąć obok nas? Czy zawsze skończyłoby się to dobrze? Poznamy dzisiaj fragment książki Atramentowe serce autorstwa Cornelii Funke . Jest to pierwsza część trylogii opowiadającej o dwójce bohaterów - dwunastoletniej Meggie i jej ojca Mo. Oboje posiadają moc ożywiania postaci występujących na kartach książek. Ich moc jest powodem wielu niebezpiecznych sytuacji. Autorka tej powieści jest niemiecką pisarką, twórczynią wielu powieści przygodowych i fantasy. Do jej najpopularniejszych powieści należą Król złodziei , Smoczy jeździe...

Kasa Va i Vc

Temat: Jak napisać e-mail? - powtórzenie wiadomości. Obecna sytuacja zmusiła nas do częstego wysyłania maili do nauczycieli. Niby wszystko jest proste. Wpisujemy adres, dodajemy załącznik... Pyk i poszło! A biedny nauczyciel musi się domyślić od kogo jest ta wiadomość, w jakiej sprawie pisze ta osoba i z której klasy jest.  Chciałbym, byśmy sobie dzisiaj przypomnieli tę "trudną" sztukę pisana listu elektronicznego. Zanim rozpoczniemy pisać mail, musimy wpisać adres odbiorcy. Z tym nie mamy zwykle problemu. Schody zaczynają się gdy trzeba wpisać temat wiadomości.  W temacie powinniście zwięźle poinformować odbiorcę, czego będzie dotyczył wasz mail. Jeśli wysyłacie odpowiedzi na zadania możecie napisać Zadania z <data zamieszczenia zadań>  albo Praca domowa z <data zamieszczenia zadań>. Często dostaje wiadomości bez tematu lub w temacie wpisane jest Zadanka xd. Tego typu temat jest nieprawidłowy.  Kolejnym etapem maila jest jego treść....