Temat: Przepaść - poznajemy wiersz Tadeusza Różewicza.
Zapewne każdy z was, przynajmniej raz pomógł komuś tak po prostu. Ja na przykład pomogłem zejść niewidomemu po schodach. Nie oczekiwaliśmy wtedy żadnej zapłaty, robimy to z dobroci serca. Przypomnijcie sobie taką sytuację i to, co wtedy czuliście.
Po tym krótkim wstępie możemy przejść do lekcji. zapoznajcie się z tekstem (s. 264 w podręczniku), a następnie rozwiążcie poniższe zadania.
1. O jakiej sytuacji mówi podmiot liryczny? Kto w niej uczestniczy? O każdej postaci ułóż jedno zdanie na temat jej zachowania i wyglądu.
2. Co mogą oznaczać użyte w wierszu przenośnie przepaść krawężnika, otchłań ulicy? Jak myślisz, jakie uczucia starszej kobiety zostały wyrażone w ten sposób?
3. W kilku zdaniach oceń postawę chłopca z wiersza.
Odpowiedzi na pytania wysyłajcie na mój adres mailowy h.hendrysiak@sp153.elodz.edu.pl
Na odpowiedzi czekam do piątku (17.04.2020r.) do godziny 16:00.
Powodzenia!
Kto by pomyślał, że można napisać wiersz o przeprowadzaniu starszej pani przez ulicę 😉
Komentarze
Prześlij komentarz