Przejdź do głównej zawartości

Klasa VIb

Temat: W świecie zagadek - poznajemy powieść detektywistyczną.

Właśnie rozpoczęliśmy przygodę z lekturą Skrzynia władcy piorunów. Poprzednio zastanowiliśmy się nad czasem i miejscem akcji oraz podzieliliśmy bohaterów na pierwszoplanowych i drugoplanowych. Przypomnieliście sobie najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce w utworze i tym samym stworzyliście plan wydarzeń. Pamiętajcie notować zadania w zeszycie! 

Jak już pewnie się zorientowaliście, w książce Marcina Kozioła, Tom i Julia muszą rozwikłać wiele tajemnic, które pomogą w odnalezieniu porwanego ojca bohatera. Powieści w których bohaterowie muszą rozwijać pewną kryminalną zagadkę nazywamy powieściami detektywistycznymi/kryminalnymi.

Przepisz do zeszytu poniższą notatkę:
Powieść detektywistyczna/kryminalna - rodzaj powieści, w której bohater prowadzi dochodzenie zmierzające do rozwiązania zagadki kryminalnej.

Zapoznaj się z tekstem (s. 88 - 90 w podręczniku), a następnie odpowiedz na pytania:
1. Dlaczego dla bohatera osiemnastka była szczęśliwą liczbą i co było da chłopca ważna? Zapisz i uzasadnij swoją odpowiedź w zeszycie.
2. Wyobraź sobie, że podróżując przez las usłyszałeś wołanie o pomoc. Podążając za głosem trafiasz na miejsce ukazane na fotografii. Wymyśl opowiadanie detektywistyczne, w którym odpowiesz na podane pytania.
- Dlaczego dom znajduje się w środku lasu?
- Kto wzywał pomocy?
- Kim byli jego mieszkańcy i co się z nimi stało?
- Dlaczego ścieżka prowadząca do budynku jest zarośnięta?
- Co stało się z ogrodzeniem wokół domu?
- Co stało się z budynkiem i dlaczego dach zawalony jest tylko z jednej strony?

Opowiadanie wyślij mi plik (dokument tekstowy) na maila h.hendrysiak@sp153.elodz.edu.pl
Na wiadomości czekam do wtorku (17.03.2020r.) do godziny 20:00.
Przypominam, że do dziś (16.03.2020r.) trwa termin nadsyłania odpowiedzi na poprzednie zadania!
Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa Va i Vc

Temat: Wiosna w ogrodzie - ćwiczymy umiejętność czytania ze zrozumieniem. Poniżej znajduje się tekst i pytania do niego. Zapoznajcie się z nim, a następnie rozwiążcie poniższe zadania. Oczywiście zadań nie musicie mi odsyłać. Wiosna w ogrodzie      Owego poranka, gdy niebo się wypogodziło, Mary obudziła się bardzo wcześnie. Słońce wdzierało się do pokoju ukośnymi promieniami przez zamknięte story* i napełniało go taką radością, że dziewczynka wyskoczyła z łóżka i pobiegła do okna. Odsunęła zasłony, otworzyła okno, a świeże, wonne powietrze wpłynęło do pokoju ciepłą falą. Wrzosowisko błękitniało, a świat wyglądał jak zaczarowany. Tu i ówdzie w powietrzu drgały jakieś ledwo dosłyszalne, czarowne tony, jakby setki ptaków nastrajały gardziołka, przygotowując się do rozpoczęcia wiosennego koncertu. Mary wystawiła rękę za okno i trzymała ją chwilę w słońcu. - Jak ciepło! Jak ciepło! – zawołała. – Moje kiełki będą rosnąć i rosnąć, a cebulki i korzenie dopiero teraz zaczną pod zi...

Klasa VIb

Temat: Gdy książka pochłonie nas bez reszty... Zdarza się tak, że zaczynamy coś czytać i nie możemy oderwać wzroku od tekstu. Nasza wyobraźnia przenosi nas wtedy w różne miejsca. Możemy znaleźć się w baśniowym świecie pełnym potworów albo przemierzać morskie głębiny na pokładzie okrętu podwodnego. Towarzyszymy detektywowi w rozwiązywaniu zagadek albo obserwujemy perypetie zakochanych w sobie ludzi. A co jeśli postacie mogłyby "wyjść" z książek i stanąć obok nas? Czy zawsze skończyłoby się to dobrze? Poznamy dzisiaj fragment książki Atramentowe serce autorstwa Cornelii Funke . Jest to pierwsza część trylogii opowiadającej o dwójce bohaterów - dwunastoletniej Meggie i jej ojca Mo. Oboje posiadają moc ożywiania postaci występujących na kartach książek. Ich moc jest powodem wielu niebezpiecznych sytuacji. Autorka tej powieści jest niemiecką pisarką, twórczynią wielu powieści przygodowych i fantasy. Do jej najpopularniejszych powieści należą Król złodziei , Smoczy jeździe...

Kasa Va i Vc

Temat: Jak napisać e-mail? - powtórzenie wiadomości. Obecna sytuacja zmusiła nas do częstego wysyłania maili do nauczycieli. Niby wszystko jest proste. Wpisujemy adres, dodajemy załącznik... Pyk i poszło! A biedny nauczyciel musi się domyślić od kogo jest ta wiadomość, w jakiej sprawie pisze ta osoba i z której klasy jest.  Chciałbym, byśmy sobie dzisiaj przypomnieli tę "trudną" sztukę pisana listu elektronicznego. Zanim rozpoczniemy pisać mail, musimy wpisać adres odbiorcy. Z tym nie mamy zwykle problemu. Schody zaczynają się gdy trzeba wpisać temat wiadomości.  W temacie powinniście zwięźle poinformować odbiorcę, czego będzie dotyczył wasz mail. Jeśli wysyłacie odpowiedzi na zadania możecie napisać Zadania z <data zamieszczenia zadań>  albo Praca domowa z <data zamieszczenia zadań>. Często dostaje wiadomości bez tematu lub w temacie wpisane jest Zadanka xd. Tego typu temat jest nieprawidłowy.  Kolejnym etapem maila jest jego treść....