Przejdź do głównej zawartości

Klasa Va i Vc

Temat: Dramat w przestworzach - poznajemy mit o Dedalu i Ikarze.

Wyobraźcie sobie, że jesteście sławnymi wynalazcami. Pewien bogaty jegomość prosi was oto, abyście na jego wyspie zbudowali labirynt, z którego nie da się wyjść. Przyjmujecie zlecenie, wszystko idzie zgodnie z planem. Mija kilka lat (bo chyba taki labirynt buduje się latami 😉) i budowa zostaje zakończona, a wy otrzymujecie stosowną zapłatę. Już pakujecie walizki, idziecie do portu, już macie wchodzić na statek, który zabierze was do domu, gdy nagle bogacz przychodzi do was ze swoimi ludźmi i mówi, że nie możecie opuścić wyspy. Powodem całego zamieszania jest labirynt, a właściwie jego tajemnica. Skoro ma on być bez wyjścia, to nie można pozwolić aby jego budowniczowie opuścili wyspę bo mogą przypadkiem zdradzić jak szukać wyjścia. 
Taki los spotkał Dedala i Ikara. przyjrzyjmy się bliżej ich historii. 

Zapoznajcie się z tekstem (s. 232 - 235 w podręczniku), a następnie odpowiedzcie na poniższe pytania.

1. Napisz jaki był Dedal, a jaki Ikar. Zapisz jak najwięcej określeń charakteryzujących tych bohaterów.
2. Jakich rad udzielił Dedal swojemu synowi i dlaczego ten go nie posłuchał.
3. Jak myślisz, czego może uczyć ten mit? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Zadanie dodatkowe (na ocenę): Dlaczego Dedal chciał opuścić Kretę? Napisz list do przyjaciela z Aten, w którym opiszesz w jakiej sytuacji się znalazłeś.

Chciałbym abyście wszyscy udzielili odpowiedzi na pytania, ale tym razem ja poproszę kilka osób o wysłanie wiadomości na maila. Numery z dziennika wytypowanych uczniów pojawią się w jutrzejszym poście.
Proszę osoby, które zdecydują się wykonać zadanie dodatkowe o wysłanie go na mój adres mailowy h.hendrysiak@sp153.elodz.edu.pl
Na odpowiedzi czekam do środy (1.04.2020) do godziny 15:00
Powodzenia!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa Va i Vc

Temat: Wiosna w ogrodzie - ćwiczymy umiejętność czytania ze zrozumieniem. Poniżej znajduje się tekst i pytania do niego. Zapoznajcie się z nim, a następnie rozwiążcie poniższe zadania. Oczywiście zadań nie musicie mi odsyłać. Wiosna w ogrodzie      Owego poranka, gdy niebo się wypogodziło, Mary obudziła się bardzo wcześnie. Słońce wdzierało się do pokoju ukośnymi promieniami przez zamknięte story* i napełniało go taką radością, że dziewczynka wyskoczyła z łóżka i pobiegła do okna. Odsunęła zasłony, otworzyła okno, a świeże, wonne powietrze wpłynęło do pokoju ciepłą falą. Wrzosowisko błękitniało, a świat wyglądał jak zaczarowany. Tu i ówdzie w powietrzu drgały jakieś ledwo dosłyszalne, czarowne tony, jakby setki ptaków nastrajały gardziołka, przygotowując się do rozpoczęcia wiosennego koncertu. Mary wystawiła rękę za okno i trzymała ją chwilę w słońcu. - Jak ciepło! Jak ciepło! – zawołała. – Moje kiełki będą rosnąć i rosnąć, a cebulki i korzenie dopiero teraz zaczną pod zi...

Klasa VIb

Temat: Gdy książka pochłonie nas bez reszty... Zdarza się tak, że zaczynamy coś czytać i nie możemy oderwać wzroku od tekstu. Nasza wyobraźnia przenosi nas wtedy w różne miejsca. Możemy znaleźć się w baśniowym świecie pełnym potworów albo przemierzać morskie głębiny na pokładzie okrętu podwodnego. Towarzyszymy detektywowi w rozwiązywaniu zagadek albo obserwujemy perypetie zakochanych w sobie ludzi. A co jeśli postacie mogłyby "wyjść" z książek i stanąć obok nas? Czy zawsze skończyłoby się to dobrze? Poznamy dzisiaj fragment książki Atramentowe serce autorstwa Cornelii Funke . Jest to pierwsza część trylogii opowiadającej o dwójce bohaterów - dwunastoletniej Meggie i jej ojca Mo. Oboje posiadają moc ożywiania postaci występujących na kartach książek. Ich moc jest powodem wielu niebezpiecznych sytuacji. Autorka tej powieści jest niemiecką pisarką, twórczynią wielu powieści przygodowych i fantasy. Do jej najpopularniejszych powieści należą Król złodziei , Smoczy jeździe...

Kasa Va i Vc

Temat: Jak napisać e-mail? - powtórzenie wiadomości. Obecna sytuacja zmusiła nas do częstego wysyłania maili do nauczycieli. Niby wszystko jest proste. Wpisujemy adres, dodajemy załącznik... Pyk i poszło! A biedny nauczyciel musi się domyślić od kogo jest ta wiadomość, w jakiej sprawie pisze ta osoba i z której klasy jest.  Chciałbym, byśmy sobie dzisiaj przypomnieli tę "trudną" sztukę pisana listu elektronicznego. Zanim rozpoczniemy pisać mail, musimy wpisać adres odbiorcy. Z tym nie mamy zwykle problemu. Schody zaczynają się gdy trzeba wpisać temat wiadomości.  W temacie powinniście zwięźle poinformować odbiorcę, czego będzie dotyczył wasz mail. Jeśli wysyłacie odpowiedzi na zadania możecie napisać Zadania z <data zamieszczenia zadań>  albo Praca domowa z <data zamieszczenia zadań>. Często dostaje wiadomości bez tematu lub w temacie wpisane jest Zadanka xd. Tego typu temat jest nieprawidłowy.  Kolejnym etapem maila jest jego treść....